مشهدمپ

اخبار و اطلاعات بروز از شهر مشهد

🔸آیا تخم‌مرغ برای قلب مفید است؟🔹پژوهش جدید دانشگاه استرالیای

🔸آیا تخم‌مرغ برای قلب مفید است؟

🔹پژوهش جدید دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می‌دهد مصرف روزانه دو تخم‌مرغ در رژیم کم‌چرب می‌تواند کلسترول بد (LDL) را کاهش داده و به سلامت قلب کمک کند.
🔹این مطالعه تأکید دارد که چربی اشباع، نه کلسترول تخم‌مرغ، عامل اصلی افزایش LDL است.
🔹همچنین، تخم‌مرغ سطح لوتئین و زآگزانتین را افزایش می‌دهد که برای مغز و چشم مفید است.
🔹پژوهشگران توصیه می‌کنند به جای حذف تخم‌مرغ، مصرف چربی‌های اشباع را کاهش دهید.
@AkhbarMashhad

دیدگاهتان را بنویسید